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이창의 한국잡지협회 회장 “한국의 앞선 모바일 기술 선보이겠다”
이창의 한국잡지협회 회장 “한국의 앞선 모바일 기술 선보이겠다”
  • 월간리치
  • 승인 2012.10.11 08:26
  • 호수 44
  • 댓글 0
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한국잡지협회는 9월 19~21일 서울 그랜드힐튼에서 한국 잡지의 우수성을 전 세계에 알리기 위해 ‘제3회 FIPP 디지털매거진 미디어 컨퍼런스’를 개최했다. 한국잡지협회 회장이자 컨퍼런스 조직위원장인 이창의 회장은 이번 컨퍼런스를 통해 “한국 잡지 산업의 위상을 높이고 한국의 앞선 모바일 기술과 디지털매거진 콘텐츠를 세계에 알릴 수 있을 것”이라며 기대감을 나타냈다

Q. 제3회 FIPP 아시아ㆍ태평양 디지털매거진 미디어 컨퍼런스가 가져오는 긍정적 파급 효과는 무엇입니까.
A. 디지털 미디어 기술의 발달로 미디어 빅뱅이 빠르게 진행되면서 이제는 지구촌 어느 곳에서든지 원하는 정보를 쉽게 얻을 수 있으며, 전 세계가 다양한 콘텐츠를 공유할 수 있는 시대가 왔습니다. 스마트폰ㆍ태블릿PC의 확산과 클라우드 서비스의 등장, IT기반의 의식주 변화까지 이미 우리는 일상생활에서 디지털의 혜택을 충분히 누리고 있습니다. 특히 미래산업인 디지털미디어의 발전을 이룩하는데 세계 최고 수준의 IT와 통신 인프라는 대한민국이 가진 가장 큰 강점입니다. 제3회 아ㆍ태DMC에서는 점점 발전해가는 스마트 세상에서 잡지는 과연 어떤 식으로 변화해야 하는지, 전 세계 잡지인들이 모여 잡지계 현안을 고민하고 이에 대한 방안을 모색하는 자리가 될 것입니다. 또한 한국의 전통미디어와 IT의 융화, 글로벌 플랫폼의 네트워크 구축 등을 통해 전 세계 디지털매거진의 최신 트렌드와 방향성에 대한 기준을 제시할 수 있을 것이라 자신합니다.

Q. 이번 컨퍼런스를 통해 전 세계 잡지계가 시행해야 할 가장 시급한 과제가 있다면 무엇일까요.
A. 지금 전 세계적으로 잡지 시장은 오프라인 분야에서 매출이 급감하고 있습니다. 희망을 걸었던 디지털 온라인 분야는 기대만큼 수익을 얻지 못한 실정으로 L자형의 침체기에서 벗어나지 못하고 있습니다. 이를 빠른 시일 내에 V자형 상승세로 전환하는 일이 세계 잡지인들이 풀어나가야 할 우선적 과제라고 볼 수 있습니다. 현재 국내는 약 100여 종의 디지털매거진을 선보이고 있으며 이는 기존의 종이잡지를 바탕으로 디지털화한 잡지가 대부분입니다만, 이제 잡지계는 단순히 종이잡지 콘텐츠를 디지털로 옮겨놓는 것이 아닌, 디지털적 콘텐츠 기획을 통한 발상의 전환으로 독자들에게 어필해야 합니다.

Q. 한국의 잡지문화에 대해 설명해 주시겠습니까. 또한 ‘한국 잡지시장의 미래’라는 주제에서 특히 전달하고 싶은 내용은 어떤 것인가요.
A. 잡지는 신문과 달리 정보를 심층 취재하고 분석하여 깊이 있고 수준 높은 콘텐츠를 생산합니다. 그동안 우리 민족의 시대상을 반영하며 다양한 정보와 지식을 제공해온 잡지가 국내에 첫 선을 보인지도 벌써 115년이 넘었습니다. 과거에 국민들이 세상과 쉽게 소통할 수 있었던 매체인 잡지는 세월이 흐를수록 그 종류도 다양해져 지금은 발행되는 잡지의 수만 무려 4000여 종에 달합니다. 최근 뉴미디어 발달로 설 자리를 점차 잃어가고 있는 잡지업계를 위해 한국잡지협회는 독자들의 눈높이를 충족하는 수준 높은 디지털매거진 솔루션을 개발하여 국내 잡지업계의 새로운 성장 동력으로 활용할 수 있도록 준비하고 있습니다. 이와 함께 시장초기단계에 주를 이루었던 해외 유명 솔루션이 아닌, 우수한 국내 벤처기업들이 개발한 디지털매거진 시장 현황과 다양한 플랫폼 등에 대해 소개할 예정입니다.

Q. 제3회 아·태DMC 행사 초대를 위해 독자들과 잡지 관련 업계에 종사하시는 분들에게 한 말씀 부탁드립니다.
A. 한국잡지협회는 이번 컨퍼런스에 참가하는 해외의 많은 잡지인들이 참가비용 지불에 대한 후회 없이 소중한 경험을 얻어서 돌아갈 수 있는 기회가 되도록 최선을 다할 것입니다. 제3회 아ㆍ태DMC는 세계 유수의 미디어와 마케팅 기업의 리더들이 한 자리에 모여 디지털매거진의 현주소와 앞으로 나아갈 방향을 제시해줄 것입니다. 여기에 글로벌 IT인프라를 구축하며 한국을 IT강국으로 키워낸 삼성전자와 KT, SK텔레콤, LG유플러스 등 한국 대표기업들의 리더들이 빠르게 진화하는 디지털 환경에서 어떤 역할을 할 것인지에 대해, 또한 급속도로 팽창하는 IT콘텐츠 시장에서 급부상한 기업들과 연구소, 학계의 전문가들이 디지털매거진의 미래를 어떻게 볼 것인지를 소상히 들려줄 겁니다. 또한 이번 컨퍼런스에 참여하는 국가별로 연계해 잡지발전 방향에 대해 함께 의견을 나누고 공동연구가 필요한 부분은 협력함으로써 서로 발전해나가는 좋은 계기가 됐으면 좋겠습니다. 많은 관심과 참여 부탁드립니다.

The 3rd FIPP Digital Magazine Media Conference will be held by the Association of Korea magazine on Sept. 19~21, 2012 at the Grand Hilton, Korea magazine of excellence in order to inform all over the world. Korea Magazine Association president chang-eui Lee and president of the conference organization expressed his expectation of this conference that Korea's advanced mobile technology and the digital magazine contents to gain recognition of the magazine industry and have a chance to inform the rest of the world.

Q. THE 3rd FIPP ASIA-PACIFIC DIGITAL MAGAZINE MEDIA CONFERENCE BRINGS, WHAT ARE THE POSITIVE EFFECTS?
A. The development of digital media technologies, media big bang this quickly progresses, now contribute anywhere you can easily get the information you want, the whole world has a wide variety of contents that can be shared by the world. Smartphone and Tablet PC's spread and the advent of cloud services, IT-based the necessities of life is changing. Already in everyday our life, we are fully enjoying the benefits of digital technology. Especially in building the future of the digital media industry, having the world's highest levels of IT and communications infrastructure is the biggest strengths of the Republic of Korea. The 3rd Asia Pacific DMC smart in a world going increasingly evolved in the magazine, what changes should be, will be a place struggling with issues-based magazine World magazine together and looking for ways to explore the magazine industry. In addition, Korean traditional media and IT assimilation, global platform, building a network with the latest trends in the world's digital magazine for the direction will be able to present.

Q. WHAT WORLD MAGAZINE INDUSTRY NEED TO RUN THROUGH THE MOST URGENT TASK FOR THE CONFERENCE?
A. The offline magazine market throughout the world in the fi eld of sales has been signifi cantly going down. Hope expressed in the digital online fi eld did not profi t as expected; the magazine market has not been escaped from the L-shape recession. World magazine, V-shaped switching to higher priority tasks to be solved as soon as possible. Currently about 100 kinds of digital magazine presented based on traditional paper magazines, which are digitized, but now magazine based, rather than simply replacing paper to digital magazine content to readers of digital content planning through a paradigm shift to appeal.

Q. WOULD YOU PLEASE EXPLAIN THE MAGAZINE ABOUT THE CULTURE OF KOREA? AND ALSO, DO YOU WANT TO PASS INFORMATION IN THE MAGAZINE MARKET "FUTURE" ESPECIALLY ON THE TOPIC?
A. Magazines is unlikely Newspaper in-depth coverage and analysis of the depth information and the production of high-quality content. In the meantime, refl ect our nations, the magazine has been providing a wide range of information and knowledge debuted on the national is already 115 years old. Magazine in the past, people were able to communicate easily with the world media as time goes by, the categories likely to be encountered issue of the magazine is now tens of thousands more than 4,000 kinds across. Recent new media development, gradually losing its place in the magazine industry to stand for Korea Magazine Association to meet the readers ' eye level digital magazine solution by developing high-quality domestic magazine industry as a new growth engine and be prepared to take advantage. In addition, the domestic market at the early stage, most magazine contents was famous oversea solutions. Now, not in using overseas solution, contents develop from excellent domestic venture fi rms and a wide variety of platforms developed by digital magazine market, and it is expected to introduce.

Q. PLEASE SAY A FEW WORDS FOR THOSE READERS WHO ARE ENGAGED IN INDUSTRY-RELATED MAGAZINES FOR THE 3RD FIPPASIA-PACIFIC DIGITAL MAGAZINE MEDIA CONFERENCE INVITATIONS TO THE EVENTS.
A. Korea Magazine Association will do our best to ensure that you have the opportunity to participate in this conference in many foreign magazines they will be getting valuable experiences without regretting on participation cost payment. The 3rd FIPP Asia-Pacifi c Digital Magazine Media conference is one of the world's leading media and marketing companies, leaders gather in one place and will provide the direction to move forward with the current state of the digital magazine. Here in Korea representative of the global development of IT infrastructure and IT powerhouse and Samsung Electronics, KT, SK Telecom, LG U Plus corporate leaders of the rapidly evolving digital environment may play some role in, In addition, IT is rapidly expanding and IT market in emerging companies and research institutes, academic experts, see how the future of the digital magazine capability, which they will tell you in detail. Also a necessary part of the country to participate in this conference in conjunction magazine about the direction of development ideas and collaborative research, hoping a good opportunity to collaborate each other to advance. Thank you for your interest and please join us.


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