2024-04-29 12:33 (월)
존 윌퍼스 미국 Innovation Media Consulting Group 이사 “콘텐츠 전달하는 으뜸가는 수단”
존 윌퍼스 미국 Innovation Media Consulting Group 이사 “콘텐츠 전달하는 으뜸가는 수단”
  • 월간리치
  • 승인 2012.10.11 08:36
  • 호수 44
  • 댓글 0
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미국 Innovation Media Consulting Group 이사 존 월퍼스가 을 강연했다. 이번 행사에 대한 기대감을 들어봤다.

Q. 자기소개를 부탁합니다.
A. 저는 이노베이션이 국제잡지연맹(FIPP)을 위해 창간한 연간 <잡지 세계 보고서의 혁신> 편집자입니다. 잡지는 세계 최고 출판 및 디지털 혁신 사례를 30건 넘게 싣고 있으며 매년 베를린에서 열리는 디지털 혁신 정상 회담 때 발표됩니다. 40년에 걸친 매체 경력 동안 국영 잡지사, 대형 주요 도시 신문사, 국제 신문사, B2B 및 B2C 잡지, AOL, 무료 일간지, 대형 매체 웹사이트와 함께 일해 왔습니다. 언론 외의 경력으로는 서퍼이면서, 보스턴 호두까기 인형 발레단에서 ‘엄마 생강과자’를 17년 동안 연기했습니다.

Q. 강의 주제는 무엇입니까.
A. 디지털과 출판 플랫폼 양쪽에서 세계 각지의 제일가는 혁신 사례를 살펴볼 것입니다. 디지털 발달의 최전방에 서 있는 지금, ‘sapplets(social apps)’의 대두를 포함해 광고주와 대중 매체 기업이 어떻게 함께 새로운 분야를 개척할 것인지 큰 관심이 쏠려 있습니다. 언론계 전체가 독자의 관심을 잡을 수 있는 아이디어에 온 힘을 기울이고 있습니다.

Q. 이번 행사에 대한 기대감을 말씀해주십시오.
A. 이번 컨퍼런스에서 지면과 디지털 플랫폼 양쪽의 출판 혁명을 일으킨 세계 각지의 아이디어를 대표할 분을 뵙길 기대합니다. 혁신적 출판사, 고객인 광고주, 독자와 맺고 있는 관계라는 측면에서 각각의 혁신을 볼 수 있기를 바랍니다.

Q. 디지털매거진 현안과 사업 전망은 어떻게 보십니까.

A. 디지털 잡지 사업, 특히 모바일 잡지 플랫폼은 콘텐츠를 전달하는 으뜸가는 수단이 될 것입니다. 언제 어디서든 가장 편리한 플랫폼으로 독자와 광고주를 만나는 새롭고 재미있는 방법을 발견하게 될 것이며 잡지는 독자의 삶에 가장 영향력 있고 중요한 파트너 중 하나가 될 수 있을 것입니다. 또한 잡지 산업이 가장 적합한 기술 발달과 나란히 서서 기술을 수용하고 계속해서 콘텐츠를 갈고 닦아 독자들에게 사랑 받는 필수적인 매체가 될 수 있을 것이라 생각합니다. 잡지는 계속해서 필수적이고 특별한 매체이면서 다른 어떤 곳에서도 얻을 수 없는 콘텐츠를 다양한 포맷으로 제공하며 독자가 언제 어디서든 편리하게 접할 수 있어야 하기 때문입니다.

John Wilpers, Director of Innovation Media Consulting in USA, will make a presentation 〈Innovation in Magazine Media〉. This interview is about what he expects from this conference.

Q. INTRODUCE YOURSELF.
A. I am the editor of the annual <Innovations in Magazines World Report> that INNOVATION created for the world association of magazines (FIPP). The magazine covers more than three dozens of the best prints and digital innovations in the world and is unveiled yearly at the Digital Innovations Summit in Berlin. In my 40-year media career, I have worked with national magazine groups, major metropolitan dailies, international newspaper groups, B2B and B2C magazines, AOL, free dailies, regional dailies, and major media websites. Outside of journalism, I am also a long-board surfer, and have performed “other Ginger”in a Boston “utcracker”ballet for 17 years.

Q. TELL US ABOUT YOUR TOPIC AND HOW YOU WILL PRESENT YOUR CONTENTS?
A. I will look at the top cases of innovations related to both digital and print platforms, which are found from all around the world. When it is the time that digital developments are at the fore, a major focus is drawn on how advertisers and media owners are breaking a new ground together, including the emergence of ‘applets’or social applets.

Q. WHAT DO YOU EXPECT FROM THIS CONFERENCE?
A. In this conference, I expect to meet delegates of the best innovative thinking in both print and digital platforms. I hope to see each case of innovation from the perspective that publishing company, clients (advertisers) and readers are all in a link.


Q. WHAT'S A PENDING ISSUE AND YOUR PERSPECTIVE IN DIGITAL MAGAZINE?
A. The digital magazine business, especially mobile magazine platforms, will increasingly become the primary means of conveying contents. The changes I see coming are the increasing migration of magazine contents and audience interaction to mobile devices and the discovery of new and exciting ways to engage with readers and advertisers anywhere and any time on the most convenient platform, potentially making magazine one of the most infl uential and important “ife partner”with readers. If the magazine industry can keep abreast of and adopt the most appropriate technological changes and continually develop contents, we will be the medium readers keep loving. Magazines must keep themselves as essential and special medium by proving a variety of contents readers can’ obtain from other sources.


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