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제프 장 중국 트렌드 그룹 전략사업팀 부사장 “디지털 변환에 대한 투자에 집중”
제프 장 중국 트렌드 그룹 전략사업팀 부사장 “디지털 변환에 대한 투자에 집중”
  • 월간리치
  • 승인 2012.10.11 08:43
  • 호수 44
  • 댓글 0
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중국 트렌드 그룹 전략사업팀 부사장 제프 장이 을 강연했다. 이번 행사에 대한 기대감을 들어봤다.

Q. 자기소개를 부탁합니다.
A. 저는 TRENDS 미디어 그룹 경영 전략사업팀 부사장이며 다양한 글로벌회사에서 일해 왔습니다. 회사의 자원을 영향력 있게 활용하기 위한 파트너십, 투자, M&A 등과 중국의 가장 영향력 있는 미디어 그룹을 만들기 위한 노력을 기울이고 있습니다. 특히 최근 디지털 변환에 대한 전략과 투자에 집중하고 있습니다.

Q. 발표 주제와 발표 형식(방식)을 소개해주십시오.
A. 제 주제는 소셜 미디어와 디지털의 힘을 어떻게 활용할 것인지에 대해서입니다. TRENDS의 디지털 전략과 앞선 케이스 스터디를 통해 배워왔던 것을 공유했습니다. 미디어 폼, 유통 미디엄, 그리고 사용자의 행동에 영향을 주는 새로운 기술에 대한 광고가 때로는 문제될 수 있습니다. 우리는 이 같은 변화와 그 의미를 너무나도 잘 알고 있지만, 우리의 영향력과 권한, 신뢰로 대중에게 진정한 미디어브랜드의 가치를 전달해야 합니다.


Q. 이번 행사에 대한 기대감을 말씀해 주십시오.
A. 세계에서 온 미디어 산업 분야 참여자들이 최신 디지털 트렌드에 대한 생각, 프린트 미디어의 역할 변화, 새로운 비즈니스 모델의 발견과 광고의 결과, 미래 계발, 그리고 새로운 사회의 사용, 광고와 플랫폼 기술에 대한 생각을 공유할 수 있는 중요한 행사가 되리라 생각합니다.

Q.  IT 선진국 한국의 강점은 무엇입니까.
A.  세계에서 가장 빠른 네트워크 연결과 환경은 새로운 기술 향상, 비즈니스 모델 이노베이션, 사용자 형태의 쇼케이스와 IT의 효과적인 사용으로 각 산업의 경쟁적 업그레이드를 가능하게 합니다. 한국, 중국, 일본의 모바일 시장은 매우 크고 경쟁적이며 디지털 미디어 향상을 위한 단단한 기초를 제공할 수 있습니다. 이번 행사를 통해 한국이 모바일생태계 시스템을 구축하는데 효과적인 방안을 모색하는 자리가 되길 빕니다.

Jeff Chang, Vice President of Strategy and Business Development at TRENDS Media Group, will present 〈How to leverage the power of digital and socialb media〉. This interview is about what he expects from this conference.

Q. INTRODUCE YOURSELF.
A. I’ Vice President of Strategy and Business Development at TRENDS Media Group. Little, I’ taken roles at various global fi rms. By leveraging the company’ resources and being through partnership, investment, M&A and internal effort, the department is striving to achieve its mission of making the company the most infl uential media group in China. My recent focus is to defi ne the group’ overall strategy, specifi cally on digital transition and its related strategic investments.

Q. TELL US ABOUT YOUR TOPIC AND HOW YOU WILL PRESENT YOUR CONTENTS?
A. In my speech “ow to Leverage the Power of Digital and Social Media” I will share with the audience TRENDS’digital strategy and the lessons we’e learned through past case studies. The advertisements of new technologies that have impact on media forms, distribution medium, and user behavior can be distracting us at times. Even though being fully aware of such changes and the importance, we must stay true to our core value proposition and deliver truthful value of media brands to the public on the basis of our infl uence, authority and trust.

Q. WHAT DO YOU EXPECT FROM THIS CONFERENCE?
A. We think the Asia Pacific Digital Magazine Media Conference is an important event for magazine industry where industry participants coming from all of the world can get together here and share their views on the latest digital trends, changing role of print media, new business models, impacts on advertising, future development, and new uses of social, advertising and platform technologies. We believe these insights can be used to address to each of us opportunities and challenges that we may encounter while running our own business.


Q. WHAT DO YOU THINK OF KOREA’ STRENGTH AS ONE OF THE LEADING IT COUNTRIES?
A.  The world’ fastest network and such environment make it possible to develop new technology, innovate in business models, and showcase new user behavior for upgrading competitiveness in each industry through the effective use of IT. Mobile markets in Korea, China and Japan are so large and highly competitive that they provide a solid foundation for all digital media development. We hope the event can shed light on how Korea is effective in mobilizing its TMT ecosystem.


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