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요시오 이리에 일본 고단샤 부사장 “비즈니스 모델 발굴 필요하다”
요시오 이리에 일본 고단샤 부사장 “비즈니스 모델 발굴 필요하다”
  • 월간리치
  • 승인 2012.10.11 08:46
  • 호수 44
  • 댓글 0
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일본 고단샤 부사장 요시오 이리에가 을 강연했다. 이번 행사에 대한 기대감을 들어봤다.

Q. 자기소개를 부탁합니다.
A. 현재 라이선싱 사업을 주관하고 있습니다. 다양한 일을 진행해왔으며 최근 중국 만화 잡지 론칭, 대만 콘텐츠 관련 사업 개발과 인도의 새로운 애니메이션 시리즈 개발에서부터 방송하고 판매까지 관리하는 일에 집중하고 있습니다.

Q. 강의 주제는 무엇입니까.
A. 저는 “어떻게 소셜 미디어를 활용해 우리가 출판하는 잡지의 질을 향상시킬 수 있는가”라는 주제에 대해 이야기했습니다. 수천 명의 이용자들로부터 받는 피드백을 토대로 얻을 수 있는 소중한 경험을 쌓고 있는 중입니다. 서울에서 열리는 이번 컨퍼런스를 통해 저희의 도전 의식과 실제 경험을 바탕으로 한 여러 예들을 소개했습니다. .

Q. 잡지의 특색과 영향력은 어떻습니까.
A. 저는 잡지가 잡지 편집자들만의 독특한 시각을 바탕으로 독자들에게 흥미를 불러일으키는 동시에, 그 고유의 전문성과 가치를 유지해 나갈 수 있다고 생각합니다. 반면 최근 등장한 여러 형태의 미디어들 사이에서 독자들의 관심을 오로지 잡지에만 두게 하는 것은 결코 쉬운 일이 아닙니다. 혁신과 자기계발을 위한 새로운 도전들을 탐구하는 것을 게을리 해서는 안 될 것입니다.

Q.  IT 선진국 한국의 강점은 무엇입니까.
A.  기술과 최신 기기를 결합한 새로운 콘텐츠 비즈니스 영향력에 대한 교훈과 경험, 기존의 환경을 돌파할 새로운 기술을 사용한 새로운 비즈니스 모델, 그중에서도 저는 선택의 능력과 속도를 한국의 두 가지 주요 장점이라고 생각합니다.

Q. 디지털매거진 현안과 사업 전망은 어떻게 보십니까.

A. 정확히 예측하기란 어렵습니다. ‘잡지 기반의 라이선스’로부터 ‘콘텐츠 기반 라이선스’로의 변화, 새로운 광고수익모델의 출현 그리고 시간소모가 큰 현재의 저작권 관리 및 처분 절차의 단순화와 시간 단축의 필요성, 이렇게 3가지를 주요 변화로 예측하고 있습니다.

Yoshio Irie, Vice President, Kodansha Inc., will present 〈How to Leverage the Power of Digital and Social Media〉. This interview is about his expectations from this conference.

Q. INTRODUCE YOURSELF.
A.  I’ supervising a company’ whole licensing business. I’e been working for Kodansha for 35 years. Among various works I have been involved in, I am recently focusing on the following three projects: i)launching new comic magazine and related business in China, ii) creating digital content platform and related business in Taiwan and iii) creating new animation series, its broadcasting and merchandising in India.

Q. TELL US ABOUT YOUR TOPIC AND HOW YOU WILL PRESENT YOUR CONTENTS?
A. I’ like to talk about the topic “ow we can utilize Social Media to enhance magazines published by us”As well as most of our competitors we haven’ made great success in this yet, but we are accumulating precious experience from thousands of feedbacks from users. At the conference in Seoul, I will introduce our challenge and experience through some actual examples..

Q. WHAT ARE THE SPECIALTIES AND MERITS OF MAGAZINE?
A. I believe magazine could keep its specialties and merits and attract readers to the unique perspective magazine editors propose. However, it’ not easy to hold readers’attention to and interest in only magazines on battle fi eld with various media. We cannot stop exploring new challenge for innovation and self-improvement.

Q.  WHAT DO YOU THINK OF KOREA’ STRENGTH AS ONE OF THE LEADING IT COUNTRIES?
A. Among the lessons and experiences of new contents business converging new technologies and the latest devices and new business models using new technologies that make a breakthrough to current situations, I think Korea has strength in two area: Ability and speed for decision making.

Q. WHAT'S A PENDING ISSUE AND YOUR PERSPECTIVE IN DIGITAL MAGAZINE?
A. It’ hard to predict exactly, but I list the following three as major change; I) change from current “agazine-based license”to “ontent-based license” ii)introduction of new revenue model for advertising and iii) simplifi cation and quickening of time-consuming right management and clearance process.


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