2024-04-30 16:39 (화)
마샤 스톤 미국 World Newsmedia Network 대표 “디지털매거진은 미래 산업”
마샤 스톤 미국 World Newsmedia Network 대표 “디지털매거진은 미래 산업”
  • 월간리치
  • 승인 2012.10.11 08:50
  • 호수 44
  • 댓글 0
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미국 World Newsmedia Network 대표 마샤 스톤이 를 강연했다. 이번 행사에 대한 기대감을 들어봤다.

Q. 자기소개를 부탁합니다.
A. 저는 월드 뉴스미디어 네트워크라 불리는 리서치 회사를 운영하고 있으며, 미래 디지털 미디어를 공부하고 있고 관심이 많습니다. 우리는 미래를 예측 할 도구로 데이터를 사용합니다. 우리는 지난 7년 동안 조사 연구해온 결과를 토대로 글로벌 디지털 미디어 트렌드북에 내용을 담았습니다. 2012~2013년 미디어 관중을 이해하는 빅 데이터 결과를 공부하는 University of Oxford’s Reuters Institute의 Visiting Research Fellow로 있습니다.

Q. 강의 주제는 무엇입니까.
A. 주제는 미디어 트렌드이고 특히 매거진 트렌드와 디지털 전략과 실행에 관해 이야기했습니다.

Q. 이번 행사에 대한 기대감을 말씀해주십시오.
A. 한국은 멋진 곳입니다. 부디 참석자들이 한국의 기술 혁신과 디지털 미디어의 믿을 수 없는 굉장한 유저십을 영감으로 받았으면 합니다. 매거진 회사들의 케이스 스터디와 다른 트렌드에 대해 말씀하실 연사들에게 배울 것들이 너무 기대됩니다. 이 케이스 스터디가 다른 회사들이 그들의 전략을 형성하고 적용시키는 데 도움이 될 거라 믿습니다.

Q.  잡지의 특색과 영향력은 어떻습니까.
A.  매거진과 신문은 기본적으로 인쇄되는 미디어라는 사실을 떠나 서로 다른 특징을 지닙니다. 유통기한이 긴 매거진은 좋은 광고 미디어이고, 미래에 태블릿을 포함한 디지털 미디어는 막강한 잠재력이 있습니다. 독자들은 정지된 시간에 세팅된 많은 잡지를 즐길 것이고, 이것은 디지털 미디어에서도 계속 될 것입니다.

Q. 디지털매거진 현안과 사업 전망은 어떻게 보십니까.
A. 디지털매거진은 미래 산업의 부분입니다. 물론 종이 잡지도 어느 시간까지는 계속 될 겁니다. 제가 예상하는 변화들은 독자들은 디지털 미디어를 활용하는 수가 빠르게 늘고 있고 매거진 편집장님들은 휴대폰, 태블릿, 소셜미디어나 다른 어떤 디지털 채널을 통한 디지털 전략을 활용함으로 거기에 빨리 적응해야 합니다.

Martha Stone, CEO of World Newsmedia Network in USA, will present 〈World Digital Media Trends〉. This interview is about what she expects from this conference.

Q. INTRODUCE YOURSELF.
A. I own the research company called World Newsmedia Network. My interest is mainly to focus on studying the future of digital media. We use data as a tool to project the future.
We publish this projection in our Global Digital Media Trendbook, which we’e published for seven years. I am also visiting research fellow for University of Oxford’ Reuters Institute, where I am working the impact of Big Data in understanding the media audience of 2012 and 2013

Q. TELL US ABOUT YOUR TOPIC AND HOW YOU WILL PRESENT YOUR CONTENTS?
A. The topic is about the trends in media, particularly in magazines and digital strategies and implementations.

Q. WHAT ARE YOUR EXPECTATIONS FROM THIS CONFERENCE?
A. Korea is a wonderful place. I hope that the participants will be inspired by your technological innovation and from the incredible usership of digital media. I am looking forward to learning from other speakers about other rends and case studies regarding magazine companies. I believe case studies help other companies formulate and adapt them to heir own strategies.

Q.  WHAT ARE THE SPECIALTIES AND MERITS OF MAGAZINE?
A.  Magazine and newspaper are quite different, apart from the fact that they are primarily printed media. Magazine is a powerful advertising medium with a longer shelf life and has a huge potential as digital media, including tablet PC, for the future. Readers will enjoy magazines in many “own time”? settings and this will continue in the era of digital media as well.

Q. WHAT'S A PENDING ISSUE AND YOUR PERSPECTIVE IN DIGITAL MAGAZINE?
A. Digital magazines are part of the industry’ future. Of course, paper magazines will continue strong for some time to come. The changes that Ianticipate are that readers will continue to more consume digital media ata fast rate in number. therefore, the magazine publishers must respond to it quickly by implementing digital strategies for mobile, tablet, social media and whatever digital channel comes along with.


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