2024-04-30 16:39 (화)
페오 스트린드룬드 스웨덴 Mag+ AB 영업부사장 “풍성한 미디어 경험 제공”
페오 스트린드룬드 스웨덴 Mag+ AB 영업부사장 “풍성한 미디어 경험 제공”
  • 월간리치
  • 승인 2012.10.11 08:58
  • 호수 44
  • 댓글 0
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스웨덴 Mag+ AB 영업부사장 페오 스트린드룬드가 을 강연했다. 이번 행사에 대한 기대감을 들어봤다.

Q. 자기소개를 부탁합니다.
A. 저는 세 아이들과 스톡홀름에서 살고 있으며, 일 외에는 가족들과 시간을 보내고 있습니다. 또한 여행과 모험, 이탈리아 음식과 와인 등 알맞은 형태에 맞춰 살고자 노력합니다. Mag+AB에 들어오기 전 IT산업에 20년 넘게 있었고 지난 9년은 애플사에서 Nordics 미디어, Business Development 매니저로 일했습니다.

Q. 강의 주제는 무엇입니까.
A. 제 주제는 태블릿 출판과 유통입니다. 주제와 관련된 경험과 지식을 공유했으며 이 주제에 리뷰로 강조되는 쇼 케이스를 발표했습니다.

Q. 이번 행사에 대한 기대감을 말씀해주십시오.
A. 아시아 발행인들과의 관계 구축과 함께 앞으로 상호 교류할 수 있는 연락처를 주고 받기 원합니다.

Q. 잡지의 특색과 영향력은 어떻습니까.
A. 오늘날 잡지는 발행하는 빈도로 볼 때 신문보다 더 풍성한 미디어 경험을 제공할 수 있는 더 나은 확률을 가지고 있습니다. 신문은 매일 발행되지만 잡지처럼 강화된 콘텐츠를 제공할 수 없기 때문입니다.

Q. 디지털매거진 현안과 사업 전망은 어떻게 보십니까.

A. 발행인, 디자이너, 독자들은 태블릿에서 미디어를 발행하고 만들어내고 소모하는 것에 익숙해짐에 따라 우리는 더 강도 높은 타이틀, 더 많은 인터렉티브한 광고, 그리고 이 채널을 통해 들어오는 수익을 확인할 수 있습니다. 가트너(Gartner)는 2015년까지 4억개의 태블릿이 팔릴 것으로 전망했습니다. 이것은 발행인들이 독자 및 소비자에게 매력적인 콘텐츠와 인터렉티브 광고 등으로 다가가는 것이 가능해집니다. 우리는 이미 태블릿 발행에 대해 매력을 느끼고 인터렉티브한 콘텐츠를 원하는 독자들의 요구가 늘어나는 것을 봅니다.

Peo Strindlund, Vice President Sales Europe, Asia&Pacific, Mag+AB, will present 〈Making Content Work across Platforms〉. This interview is about what he expected for this conference.

Q. INTRODUCE YOURSELF.
A. I’m married, 3 kids and live in Stockholm. Outside work I spend time with my family, enjoy travelling and adventures, Italian food & wine and try to stay fit and in shape. Before I joined Mag+AB I have spent +20 years within the IT-industry and the last 9 years with Apple as the Business Development Manager for Media in the Nordics.

Q. TELL US ABOUT YOUR TOPIC AND HOW YOU WILL PRESENT YOUR CONTENTS?
A. The topic is “Tablet Publishing and Distribution”. I will share our experience and knowledge regards to the topic as well as present some show cases that will highlight our view on this subject.

Q. WHAT ARE YOUR EXPECTATIONS OF THIS CONFERENCE?
A.  I hope to establish new contacts and relations with publishers in Asia to continue to build a future relationship with.

Q. WHAT ARE THE SPECIALTIES AND MERITS OF MAGAZINES?

A. As it is today the magazines has a much better possibility to provide more rich media experience than a newspaper due to the fact of publishing frequency. A newspaper that gets published on a daily basis wont have the same ability to provide enhanced content the same way as a magazine.

Q. WHAT'S A PENDING ISSUE AND YOUR PERSPECTIVE IN DIGITAL MAGAZINE?

A. Along the way when both publishers, designers and readers get more and more used to publish, produce and consume media on a tablet we will see much more enhanced titles, more advertising (interactive ads) and revenue coming via this channel as well. According to Gartner there will be 400 million tablets sold 2015 and that will enable for publishers to reach out to readers/consumers with engaging content, interactive advertising etc. We see already an increasing demand from readers wanting more engaging and interactive content to be included in tablet publication.


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